Ahlan wa sahlan

Assalamualaikum!

Selamat datang,
selamat singgah dan menjengah;
moga daripada secebis waktu, bermanfaat untuk semua!

Sepatah Kata (i)

Sabtu, 22 Mei 2010



saya, Nadim Muhammad; alhamdulillah, Allah telah mudahkan bagi saya kefahaman kata, dan keindahan bahasa. maka dengan itu saya menulis. maka dengan itu saya mengarang, dengan itu juga saya memaknakan peristiwa dengan kata.

saya bersyukur lagi atas anugerah-Nya dalam menulis; mengikat peristiwa peribadi dengan kata ringkas meski, padat dengan makna. tetapi, saya bertanya pada diri, sampai bila?.saya menulis sejak dari 5 tahun lalu (ya, 2005) :- sampai bila saya hanya menganyam kata dengan bebenang perkataan menjadi lembar epik saya sahaja. sampai bila? saya yakin, tulisan tiap penulis itu adalah cermin diri penulis tersebut; maka, apa yang ditulis itu gambaran paling dekat dengan jiwa dan minda beliau.

saya masih lagi belajar; masih lagi merangkak dalam penulisan kreatif. InsyaAllah, dalam masa yang akan datang saya akan usaha untuk berkembang:- seperti tunas yang berlalu masa, menjadi pohon berbuah lebat dan rendang teduhnya. untuk itu, saya perlukan masa; saya perlukan lebih banyak pengalaman (lebih tepat kelukaan dan kekecewaan- mungkin?) dalam membina seorang penulis mapan yang menggugah dengan penanya dalam jiwa.

untuk semua itu, saya perlu belajar. perlu menekuni siapa yang telah lama melangkah. perlu memahami mereka yang telah sampai destinasi. saya perlu tunjuk ajar, ditunjuk dan diajar.

dan saya pohon juga doa kalian.

-untuk yg memahami, yg sudi mengerti-
Nadim Muhammad
22 Mei 2010
Dublin, Ireland.

0 ulasan: