Ahlan wa sahlan

Assalamualaikum!

Selamat datang,
selamat singgah dan menjengah;
moga daripada secebis waktu, bermanfaat untuk semua!

Bicara Dari Langit

Ahad, 20 April 2008



bicara dari langit.

dan telah berlalu,
aku mengerti.
perjuangan belum selesai; perjuangan yang belum selesai.
kata-kata mereka,
apa yang pernah difahami?
sekadar manis berkata, tidak perit merasa.

aku mengerti,
bicara itu.
menguji kesediaan hati;tatkala mengharung perjuangan.
adakah untuk dia, atau untuk DIA.
masakan mereka mengerti.
sendiri dalam perjuangan,
dalam perjuangan sendiri.

dalam perjuangan,
sendiri.
apa mereka mengerti.
bicara dari langit; bisik-bisik rahmat.
tika sejenak rebah;
tapi itu nikmat.
betapa bisikNya, aku rindu.

aku mengerti langkahku;
takkan aku berlari,
tak mungkin aku berpaling.
selagi tidak cahaya itu,
dari barat.

bicara dari langit itu;
tentang keikhlasan,
menangkat panji-panji TUHAN.
tentang ikatan,
antara sahabat dan kawan.
tentang keyakinan,
akan DIA menetapkan.
tatkala leka diingatkan.

apa mereka mengerti?

-untuk yg memahami, yg sudi mengerti-

Nadim Muhammad
Kolej Kediaman Cemara
20 April 2008

2 ulasan:

a N N a F i R a berkata...

menguji kesediaan hati;tatkala mengharung perjuangan.
adakah untuk dia, atau untuk DIA.

soalan yang masih tak dapat aku jawab.
sejujurnya aku tak pasti..

Tanpa Nama berkata...

salam...
singkap kembali.

tercipta kita,
untuk apa,
siapa.

sering terleka,
kita,
dalam perjalanan,
perjuangan.

ingat-ingat selalu
akanNya,
nikmatNya,

bicara dari langit,
maaf,
dariNya yang di mana-mana.

bicara dari langit,
dariNya,
terus padamu

ingat-ingatan
agar dekat
tak terlupakan

wallahu'alam

784262